تولید انواع لوله پلی اتیلن تولید انواع لوله پلی اتیلن .

تولید انواع لوله پلی اتیلن

تولید لوله پلی اتیلن - استفاده و بهره برداری از لوله پلی اتیلن تکجداره

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن به لوله های سیاه رنگ گفته می شود که با خط های آبی (برای آبرسانی) خط زرد برای (گازرسانی) و خط قهوه ای (برای فاضلاب) استفاده و بهره برداری می شوند. لوله پلی اتیلن لوله ای است که از نوعی پلیمر مصنوعی به همین نام ساخته می شود که به خاطر ساختار شیمیایی منحصر به فرد خود، مزیت های زیادی برای آن شمرده شده اند. از میان مزیت های لوله های پلی اتیلن ساخته شده از مواد پلی اتیلن یا P.E می توان به مقاومت بالا در برابر مواد خورنده، فشار، ضربه، سایش، دما و همچنین دارا بودن زاویه خمش مناسب اشاره کرد. از دیگر خصوصیات این لوله پلیمری می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و فشار در دمای بسیار پایین هم خاطر نشان کرد. به زبان ساده تر لوله پلی اتیلن لوله ای است که از مواد پلی اتیلن ساخته شده و همین مواد پلی اتیلن است که به لوله خواصی میبخشد که باعث محبوبیت بالای لوله های پلی اتیلن شده است.

مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

مواد اولیه پلی اتیلن جهت تولید لوله پلی اتیلن به دو صورت مواد سفید و مواد مشکی و مواد مشکی توسط پتروشیمی ‌ها تولید و به بازار صنعت ارائه می‌ شود. لوله پلی اتیلن از ماده ای پلیمری به نام پلی اتیلن ساخته می شوند که علامت اختصاری آن  PE است. توجه با این نکته حائز اهمیت است که این ماده را از واکنش پلیمریزاسیون واحد های اتیلن به دست می آورند. پلی اتیلن ها خود از خانواده مواد پلی اولفین ها می باشند که امروزه در بسیاری از مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مواد اولیه پلی اتیلن:

لوله پلی اتیلن بر اساس مواد اولیه به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

·        مواد اولیه لوله پلی اتیلن PE63

ضریب ایمنی در این گرید، 1.6 است. مواد اولیه از این نوع، از دو نوع دیگر سنگین‌ تر بوده و ضخامت بیشتری دارد. به همین دلیل در حال حاضر، از این دسته کمتر استفاده می‌ شود. در واقع از گرید PE63 فقط برای تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی تا سایز 5 اینچ استفاده می ‌شود. چرا که در صورت استفاده از دو نوع دیگر برای این کاربرد، با کاهش ضخامت لوله، امکان ترکیدگی لوله پلی اتیلن فاضلابی افزایش پیدا می‌کند. این نوع، نسبت به دو نوع دیگر دارای چگالی کمتری بوده و هزینه تولید لوله پلی اتیلن با این نوع بیشتر است.

·        مواد پلی اتیلن PE80

ضریب ایمنی در این مدل، 1.25 و وزن متوسطی نسبت به دو نوع دیگر دارد. هر چه دانسیته مواد اولیه بیشتر شود، ضخامت لوله کمتر  و وزن پلی اتیلن کاهش پیدا می‌ کند و در نتیجه ضمن افزایش مقاومت، قیمت لوله پلی اتیلن نیز، پایین ‌تر می ‌آید.

·        مواد اولیه پلی اتیلن PE100

ضریب ایمنی در این مدل نیز مانند مدل قبلی، 1.25 است. جدید ترین و سبک‌ترین نوع ماده اولیه در این دسته بندی قرار گرفته است که علاوه بر تولید لوله ‌های باکیفیت، هزینه کمتری نیز در تولید دارد. این نوع مواد اولیه با دانسیته بالا و کیفیت عالی، انعطاف پذیری بالایی دارند که نگهداری و نصب لوله پلی اتیلن را راحت ‌تر می ‌کند. لوله‌ های با مواد pe100 جزء مقاوم ‌ترین و با کیفیت ‌ترین لوله‌ های پلی اتیلن هستند.

مزایای و ویژگی های مهم لوله پلی اتیلن:

·        وزن کم

·        عدم نشت

·        رسوب ناپذیری

·        انعطاف پذیری بالا

·        داشتن عمر طولانی

·        ضریب اصطحکاک کم

·        دوام و کاهش هزینه ‌ها

·        خاصیت جمع شوندگی

·        نصب آسان و کم هزینه

·        مقاوم بودن در برابر ضربه

·        مقاوم بودن در برابر سایش

·        مقاوم در برابر حلال های آلی

·        امکان استفاده از انواع اتصالات

·        مقاومت در برابر مواد شیمیایی

·        مقاومت در برابر مواد شیمیایی

·        بسیار مقاوم در حین زمین لرزه

·        خاصیت هیدرولیکی بسیار مناسب

·        اتصالات بسیار محکم و بدون نشت

·        مقاوم در برابر سرما و گرمای شدید

·        مقاوم در برابر اشعة فرابنفش آفتاب

·        هزینه پائین در صورت نیاز به تعمیر

·        عدم نیاز به پوشش و حفاظت کاتدی

·        کاربرد آسان مقاومت در مقابل خوردگی

·        مقاوم در برابر حمله جوندگان و ریز جاندار ها

·        استحکام و انعطاف پذیری بالا و قابلیت تحمل تنش

·        سهولت در نصب و اجرای سریع و حمل و نقل آسان

نحوه نصب لوله پلی اتیلن تکجداره:

می توان گفت جهت نصب لوله پلی اتیلن تکجداره، در مرحله اول باید مطابق با روش نصب دلخواه، لوله ها را برش دهید. نحوه ی برش دادن لوله پلی اتیلن باید به صورتی باشد که شکسته نشود. سطح لوله ای که بریده می شود به طور کامل باید بر روی محور لوله عمود باشد. جهت برش لوله از اره آهن بر استفاده می شود و به این نکته دقت کنید که هرگز از اره های نجاری استفاده نکنید.

از ابزارهای مخصوص برش لوله پلاستیکی جهت برش لوله پلی اتیلن (لوله تکجداره) با قطر بزرگ استفاده می شود. دقت داشته باشید که گیره نگهدارنده لوله پلی اتیلن، نباید زمان برش سفت و محکم بسته شود. علتش آن است که باعث ایجاد صدمه و ترک خوردگی در دیواره لوله پلی اتیلن در جایگاه نصب گیره می شود.

در زمان برش لوله پلی اتیلن نکات ایمنی را حتما رعایت کنید. در مرحله آخر و زمان پایان برش، برای صاف و یک دست شدن، لبه ی لوله را سمباده بکشید. پس از آن توسط یک پارچه تمیز، لوله پلی اتیلن برش داده شده را تمیز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که جوش و نصب لوله پلی اتیلن تکجداره قطعا در کارگاه ها انجام شود.

استفاده و بهره برداری از لوله پلی اتیلن:

کارفرمایان و مشاورین پروژه ‌ها اغلب با در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه و خصوصیات مورد نظرشان از لوله به این جمع بندی میرسند که لوله ‌های پلی اتیلن بهترین انتخاب ممکن در مقایسه با سایر انواع لوله هستند.

فروش لوله پلی اتیلن:

امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های آبرسانی رو به رشد بوده و مدیران پروژه های اجرائی در اکثر مواقع لوله‌ های پلی اتیلن را جایگزین انواع دیگر لوله ‌ها کرده ‌اند. استحکام و دوام و روش نصب آسان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن در این تصمیم گیری مدیران اجرایی بسیار موثر بوده است. از این رو به دلیل ویژگی های لوله پلی اتیلن در اکثر پروژه های فعلی تلاش بر این است که از این محصول استفاده شده تا بازدهی پروژه به حداکثر رسیده تا رضایتی دو طرفه نیز کسب شود. گروه تولیدی و صنعتی سازآب در تلاش است تا با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و برترین ماشین آلات همگام با استاندارد های ملی و بین المللی، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را تولید و توزیع نماید.

کارشناسان فروش لوله پلی اتیلن سازآب همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. جهت راهنمایی و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلی اتیلن و استعلام قیمت لوله پلی اتیلن به سایت سازآب مراجعه نمایید.

 


برچسب: لوله پلی اتیلن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۹:۱۶ توسط:شرکت سازآب موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده